Tuesday 5 November 2013

pokok bernilai 2.1 juta ?

time-time raya deepavalli ni, yang indian pasti akan sambut raya mereka, yang chinese dan malay pon sebenarnya akan tumpang "beraya" jugak!
 cuma, raya kami ni versi lain sikit.. kalau raya indian pakai sari, kami pakai jeans pergi berjalan-jalan kat tempat  yang boleh berjalan.. haha..

alang-alang dah duduk kat perlis ni, memang tak sah kalau tak masuk ke thailand.. and, for the 1st time in my life, aku masuk thailand.. tp, takde gambar pulak sebab hp takde bateri.. so, tiada bukti..huhu..

kat thailand, barang memang murah2...survey lagi, survey lagi..memang murah la barang nya.. aku bukan masuk dalam pon..just sipi-sipi thai je..tp, memandangkan ada jualan, orang pon ramai, aku pon, borong sakan la...hoho!

sedang-sedang tengok tu, aku ternampak pistol mainan..pergh, memang namak real..berat pon berat.. aku berminat jugak tengok benda-benda macam ni..sampai rasa nak beli.. tp, tetibe kena marah pulak ngan mak aku.."mana boleh bawa pistol masuk malaysia walaupun mainan" .. ok..aku faham..hampa jugak.. tp..tu la kawalan malaysia..kalau kena tangkap, naye aku..apapun, undang-undang kena ikut..



dalam pada percutian 3hari 2malam dengan family aku tu, aku melawat rumah kenalan mak aku dekat kedah.. memang betul-betul tepi bendang..sawah padi... 


tenang je tengok sawah padi... patut pon orang kata hijau tu menenangkan..tak banyak gambar sebab tergoda dengan keindahan alam ciptaan Allah ni..


haa...yang ni ibu aku... merangkap orang yang menjaga aku dari kecik.. haaa ni la orangnya... comel kan... tp..tak dapat menandingi kecomelan anaknya..ekeke~~!!
tutup jap ibu aku tu...tengok pokok belakang nya..
orang kata, ada yang tawarkan nilai pokok tu 
2.1 JUTA ... aku tak tahu kesahsihannya.. tapi, itu la yang aku dengar..
tak tahu la kalau keluarga tu saje nak perkenekan aku..mentang-mentang muke aku nampak excited terlebih kan..huhu.. 
okay, tu citer aku..nanti story morey lagi.. k..tata!!

No comments:

Post a Comment